Vi finns för dig! Kontakta oss så hjälper vi dig!

Kontakta oss gärna med dina frågor.


Post - och besöksadress

Wild Card AB
Solkraftsvägen 16 A
135 70 Stockholm

Org.nr.

556609-8801

Kan jag få en skiss med vår logo på produkter innan jag beställer?

Vi tror att det förenklar för våra kunder att få se en eller ett par olika skisser innan en beställning.

Om du har det önskemålet så ber vi dig att maila in en logofil till: info@wildcard.se

Ange vilken produkt som ni önskar få skiss på.

Vi tar fram skisser och mailar förslag inom 1-3 dagar. Vi vet att det underlättar beslutet för våra kunder.

Kan jag få varuprover innan en beställning?

Ett eller ett par varuprover är helt kostnadsfritt för att du ska få känna på produkten.

Vi tror att det underlättar våra kunders beslut att få ta del av produkten för att verkligen se och känna efter så produkten passar in.

Vid retur till oss så är varuproverna kostnadsfria. Väljer vår kund att behålla de så faktureras de.

Fysiska varuprover garanterat att vår kund köper in rätt produkt till rätt behov.

Vad gäller med korrektur innan produktion?

Våra rutiner är att våra kunder alltid ska godkänna ett korrektur via mail innan produktion.

Det gäller oavsett om det är en ny order eller en order som görs med en ombeställning.

Detta är en mycket viktigast del i processen. Att våra kunder aktivt ser att den grafiska profilen återges korrekt.

Finns det även andra förslag på produkter än det som visas här?

Om vår kund inte hittar fram till den reklamprodukt som eftersöks i vårt standard sortiment så tar vi fram förslag som passar i kundens behov.

Antingen som förslag från en annan lagerlagd leverantör eller att produkten produceras på fabrik utifrån kundens önskemål.

Vi brukar normalt alltid hitta fram till rätt produkt till våra kunder.

Kundens behov är vårt uppdrag, oavsett om det är en lagerprodukt eller en specialproduktion.

Vad kan jag räkna med som en normal leveranstid!

Vanligtvis så är en normal leveranstid är ca 8-12 arbestdagar efter godkänt korrektur.

I de fall om det finns andra önskemål om leveranstider, och då oftast snabbare, så ber vi att våra kunder att tala om det så snart som möjligt i beställningsprocessen.

Sedan starten 1997 så har vi sällan eller aldrig missat en leveranstid. Vi ämnar fortsätta i samma goda serviceanda till våra kunder.


Hur gör jag enklasy en beställning?

Hör av dig till oss, vi hjälper dig så snart vi kan.

Vi tar mot din beställning via e-post, hemsida eller telefon.

Vad gäller för de priser som anges?

Samtliga priser är angivna i SEK exklusive moms.

Vid en order så finns samtliga priser specificerade. Endast frakt och moms tillkommer.

En beställning bekräftas alltid via en order där allt framgår tydligt.

Villkor för betalning.

Vi använder Credit Safe för samtliga kreditbedömningar.

Vid godkänd kreditbedömning så fakturerar vi på 20 dagar netto om inget annat avtalats.

I särskilda fall så kan vi komma att ställa ut en förskottsfaktura innan vi bekräftar en order.

Leveranstider

en normal leveranstid är ca 8-12 arbestdagar efter godkänt korrektur.

I de fall som det finns andra, och då oftast snabbare, önskemål om leveranstider så ber vi att våra kunder att tala om det så snart som möjligt.

Sedan 1997 så har vi sällan eller aldrig missat en leveranstid. Vi ämnar fortsätta i samma goda serviceanda till våra kunder.

Tillkommande avgifter.

Vi har inga avgifter för fakturering eller liknande.

I de fall som det kan förekomma så kan t.ex. tull- och valutaavgifter förekomma. Detta gäller dock aldrig för lagerleveranser inom landet, endast för specialproduktion.

En eventuell tillkommande avgift finns alltid med i vårt ordererkännande. Och detta ska godkännas av kunden innan produktion.

Leverankontroll - Reklamation

Vår kund uppmanas att göra en leveranskontroll inom fem (5) arbetsdagar efter att produkterna har levererats.

Vid en eventuell reklamation så ska vår kund kontakta kundservice omgående när en leverans innehåller skadade eller felaktiga varor.

Reklamationen ska stödjas med bild och text md en förklaring av det inträffade och som skickas via mail till oss.

Vi tillämpar Lev.bestämmelser SBPR 2011 : 1. Gäller vid köp från medlemmar i Svensk Branschförening för Profil- och Reklamprodukter (SBPR). Mer info: www.sbpr.se

En retur kan först ske efter godkännande från vår sida.

Om jag vill ångra en beställning?

Mellan företag så finns det ingen ångerrätt.

Men vi försöker så klart hjälpa till så bra vi kan.

Om det inte har startats något tryck eller förädling har påbörjats försöker vi i största mån tillgodose kunds önskan om att häva köpet.

Kostnader som som kan uppkomma debiteras alltid kunden.